Kampania społeczna #ZnamTeNumery, zainicjowana przez Komendę Główną Policji, wchodzi w nowy etap, który ma na celu uświadomienie seniorów o zagrożeniach związanych z oszustwami wykorzystującymi sztuczną inteligencję. W ramach tej akcji, organizatorzy zmieniają podejście, stając się jednocześnie edukatorami i przykładami oszustów. Na początku kampanii użytkownicy mieli okazję zapoznać się z przykładem oszustwa, zaś od dzisiaj, 20 listopada, pojawią się nowe materiały edukacyjne dotyczące tych praktyk.
Pierwsza część kampanii, trwająca od 14 do 20 listopada, polegała na emisji wideo, które przedstawiało typowe schematy oszustw internetowych. Użytkownicy, którzy odwiedzali stronę poświęconą programowi, byli przekierowywani na platformę #ZnamTeNumery, gdzie dowiadywali się, jakie pułapki mogą ich spotkać w sieci. Ta innowacyjna metoda edukacji ma na celu nie tylko informowanie, ale przede wszystkim ochronę osób starszych przed oszustami.
Od dzisiaj rusza drugi etap kampanii, który skupia się na edukacji dotyczącej działań oszustów i postępującej roli sztucznej inteligencji w tych niebezpiecznych praktykach. Policja, jako kluczowy partner akcji, będzie prowadzić akcje informacyjne skierowane do seniorów, aby pomóc im w rozpoznawaniu zagrożeń. Warto zaznaczyć, że kampania zyskuje na znaczeniu, uczestniczy w niej coraz więcej organizacji, takich jak Poczta Polska czy Radio Pogoda, a materiały informacyjne będą również publikowane w popularnych magazynach dla seniorów.
Źródło: Policja Milicz
Oceń: Nowa odsłona kampanii #ZnamTeNumery konfrontuje seniorów z zagrożeniami ze strony oszustów
Zobacz Także